Trainingen

Triatlon is zwemmen, fietsen en lopen. En dus trainen we best consequent en frequent op die drie disciplines.

Zwemmen

Met een verbetering van je zwemtechniek kom je sneller en frisser uit het water. Je houdt meer energie over voor de twee andere disciplines en leert beter omgaan met het gewoel van de zwemstart. Onze zwemtrainers Gertjan en Katrijn zorgen ervoor dat elke atleet stappen voorwaarts zet op zijn of haar niveau. Met hen boek je progressie in je zwemconditie en je zwemtechniek.

De indoor zwemtrainingen gaan van oktober tot mei door op zaterdagavond van 18u tot 20u in sportcentrum Hoge Wal in Ertvelde. In de zomermaanden trainen we op woensdagavond in de Blaarmeersen onder toezicht van eigen redder.

Fietsen

Fietsen is de discipline bij uitstek om je algemene basisconditie op te bouwen. Lange duurtrainingen verbeteren je aerobe conditie en stimuleren je cardiovasculair systeem. Met intervaltrainingen verleg je jouw grenzen qua belasting. Meerdere wegkapiteins voorzien gevarieerde fietstrainingen in niveaugroepen (duurtraining, heuveltraining, koppeltraining…). Zo bouw je jouw conditie op en zoek je naar jouw eigen lactaat steady state: aan welke intensiteit kan jij uren fietsen, zonder dat je volledig in de verzuring gaat?

Elke zondag vertrekken we om 9u aan de Topsporthal te Gent of aan de Bierstalbrug te Lievegem voor een fietstraining.

Voor de liefhebbers: van oktober tot april worden regelmatig MTB-toertochen of cyclo’s gereden.

Lopen

Dan kom je van de fiets en moet je plots beginnen lopen, een moeilijke overgang. Of niet? Op de looptrainingen leer je hoe je met behulp van een betere techniek zo efficiënt mogelijk loopt. Trainer Kim geeft gevarieerde trainingen waarbij telkens op minstens één van volgende aspecten gefocust wordt: flexibiliteit, techniek, core stability, uithouding of snelheid.

De looptrainingen gaan door op dinsdag vanaf 19u tot 20u30. We spreken af aan de ingang van Topsporthal te Gent.

Trainingsschema

We voorzien een clubschema via Coachbox op basis van onze groepstrainingen aangevuld met trainingen die individueel uitgevoerd kunnen worden.

 

Core Stability bij Core coach (20% korting voor 3Kant – niet inbegrepen in het lidmaatschap)

Triatleten trainen veel en frequent en daarbij worden de gewrichten en de rug vaak belast. Een core stability training bestaat voornamelijk uit oefeningen om je ‘core’ spieren te verstevigen, waardoor je de kans op lage rugpijn en andere blessures enerzijds vermindert, maar anderzijds ook je functionele spierkracht en lichaamsbewustzijn kan verhogen. Daardoor ga je efficiënter bewegen in de drie disciplines! 3kant-triatleten kunnen aan een voordeliger tarief (20% korting) deelnemen aan de lessen van CoreCoach, onze partner. Improve the way you move !

Voor meer info : www.core-coach.be of klop aan bij CoreCoach en 3-kant’er Koen Van der Jeugt.