Trainingen

Triatlon is zwemmen, fietsen en lopen. En dus trainen we best consequent en frequent op die drie disciplines. We doen dat vanuit Gent en Ertvelde.

Zwemmen

Met een verbetering van je zwemtechniek kom je sneller én frisser uit het water. Je houdt meer energie over voor de twee andere disciplines en leert beter omgaan met het gewoel van de zwemstart. Onze zwemtrainers Karel Blondeel en Gertjan Winten zorgen ervoor dat elke atleet stappen voorwaarts zet op zijn of haar niveau. Met hen boek je progressie in je zwemconditie én je zwemtechniek.

De zwemtrainingen gaan door op zaterdagavond van 18u tot 20u in sportcentrum Hoge Wal in Ertvelde. In de zomer trainen we buiten in plaats van in het zwembad.

Fietsen

Fietsen is de discipline bij uitstek om je algemene basisconditie op te bouwen. Lange duurtrainingen verbeteren je aerobe conditie en stimuleren je cardiovasculair systeem. Met intervaltrainingen verleg je jouw grenzen qua belasting. Fietsfanaten Joel Bouche en Jeroen Bauters voeren het 3Kant peloton aan en voorzien gevarieerde fietstrainingen (duurtraining, heuveltraining, koppeltraining…) rekening houdend met ieders niveau. Zo bouw je jouw conditie op en zoek je naar jouw eigen lactaat steady state: aan welke intensiteit kan jij uren fietsen, zonder dat je volledig in de verzuring gaat?

Elke zondag vertrekken we om 9u aan Sport Vlaanderen Gent voor een fietstraining.

Voor de liefhebbers: van oktober tot april worden regelmatig MTB-toertochen of cyclo’s gereden.

Lopen

Dan kom je van de fiets en moet je plots beginnen lopen, een vervelende overgang. Of niet? Op de looptrainingen leer je hoe je met behulp van een betere techniek zo efficiënt mogelijk loopt. Trainers Koen Van der Jeugt en Elias Driessen geven gevarieerde trainingen waarbij telkens op minstens één van volgende aspecten gefocust wordt: flexibiliteit, techniek, core stability, uithouding of snelheid.

De looptrainingen gaan door op donderdagavond vanaf 19u30 tot 21u. We spreken af aan de ingang van Sport Vlaanderen Gent.

Op zondagvoormiddag verzamelt er ook een groep om 10u op de parking van de wielerpiste Eddy Merckx (Blaarmeersen) voor een rustige duurloop van ongeveer 10 km.

Core stability (ledenvoordeel 3Kant)

Triatleten trainen veel en frequent en daarbij worden de gewrichten en de rug vaak belast. Een core stability training bestaat voornamelijk uit oefeningen om je ‘core’ spieren te verstevigen, waardoor je de kans op lage rugpijn en andere blessures enerzijds vermindert, maar anderzijds ook je functionele spierkracht en lichaamsbewustzijn kan verhogen. Daardoor ga je efficiënter bewegen in de drie disciplines! 3Kant-triatleten kunnen aan een voordeliger tarief (64 euro i.p.v. 80 euro) deelnemen aan de lessen van CoreCoach, onze partner. Improve the way you move !

Voor meer info : www.core-coach.be of klop aan bij CoreCoach en 3-kant’er Koen Van der Jeugt.